Algemene voorwaarden

Versie 1.02 - Laatste update: 26-10-2021

Inhoudsopgave
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs / waardepaling / geldigheid aanbod
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Aansprakelijkheid bij verloren of beschadigde pakketten
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd.
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten,
waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruikgemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Trade in
De zuivering 36
7671SP Vriezenveen
Nederland

E [email protected]
KVK 71791884
BTW nummer NL858851222B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand
gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs
elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval
van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het gunstigst is.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk
nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal
de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’
van deze algemene voorwaarden.
7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
8. Als verkoper van het product moet u gerechtigd zijn het product te verkopen. U bent gerechtigd als u aan de volgende voorwaarden voldoet: De verkoper moet op het moment van de verkoop minimaal 18 jaar oud zijn en tevens de rechtmatige eigenaar van het te verkopen product.
9. Trade in behoudt zich het recht apparaten naar eigen inziens te accepteren of weigeren, ongeacht het resultaat uit onze online berekeningstool of een inschatting van onze klantenservice.
10. Apparaten die als gestolen of verloren zijn opgegeven bij de daarvoor bestemde instanties (zoals Stop Heling) zullen niet worden geaccepteerd. Trade in. zal hiervan naar eigen beoordeling bij betreffende instanties melding van maken.
11. Het is de verkoper zijn/haar verantwoordelijkheid om alle gegevens van het product te verwijderen voordat het aan Trade in wordt verkocht. Trade in verwijdert de gegevens van de ontvangen producten altijd onmiddellijk met behulp van gecertificeerde gegevensverwijderingssoftware of, indien nodig, handmatig door opgeleid personeel. De verkoper dient alle informatie en inhoud van het oude product, zoals foto's, contacten en andere belangrijke bestanden en documenten indien gewenst zelf te bewaren. 
12. Trade in kan geen producten accepteren met een account- of wachtwoordvergrendeling. Denk hierbij aan een iCloud, wachtwoord, Face ID slot, vingerafdruk slot, Provider Simlock of een andere vorm van account of beveiliging. 
13. Trade in is niet verantwoordelijk voor beschadiging, verlies of verwijdering van gegevens op verkochte producten. De verkoper kan als klant geen gegevens herstellen die op het product zijn opgeslagen nadat het product is.
14. Trade in is niet verantwoordelijk voor de gevolgen van het niet verwijderen van gegevens voordat het product is verzonden.
15. De verkoper is verantwoordelijk voor het nakomen van zijn verplichtingen die voortvloeien uit contracten met derden in verband met de verkochte of ingeruilde producten of voor schulden die buiten het contract om bestaan. Dit betekent bijvoorbeeld dat het product dat de verkoper verkoopt niet meer hoeft te worden afbetaald.
16. De klant is verplicht om alle contracten die verband houden met het betreffende product op te zeggen voordat het product naar Trade in wordt verzonden. Ook verplichten wij de verkoper om een fabrieksreset van het product uit te voeren (indien mogelijk) vóór verzending. 

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruikmaakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn
teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
3. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

Artikel 9 - De prijs / waardebepaling

1. Onze online berekeningstool geeft een indicatie van de uiteindelijke inruilwaarde
2. Het apparaat ondergaat een uitgebreide test waarbij alle functies worden getest. Houd er rekening mee dat het apparaat kan worden opengemaakt ter controle. Niet-werkende functies doen het apparaat dalen in waarde. Hierover zal met u worden gecorrespondeerd.
3. Indien de uiteindelijke inruilwaarde lager is dan het initiele voorstel, zal een nieuw voorstel aan u worden voorgelegd. U heeft de keuze deze te accepteren waarna het apparaat direct eigendom wordt van Trade in.
4. Indien u niet ingaat op ons voorstel tot inkopen ontvangt u het apparaat kosteloos retour.
5. Indien u niet reageert op ons voorstel, zullen wij u tot drie herinneringen sturen, gedurende een periode van een maand. Indien u ook niet op de herinneringen reageert, behouden wij ons het recht het device in stilzwijgen in te kopen voor het voorgestelde bedrag.
6. Uitbetaling geschiedt binnen 1 werkdag. Indien er een aangepast bod is gedaan, geschied uitbetaling binnen 1 werkdag na acceptatie van het aangepaste bod.
7. Wanneer de betaling is uitgevoerd, is de koop definitief en is het niet meer mogelijk het device retour te ontvangen.
8. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
9. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Geldigheid aanbod

De geregistreerde prijsindicatie is na bevestiging twee weken geldig. Indien een apparaat wordt ontvangen na deze periode zal er worden gerekend met de actuele inkoopprijzen van die dag.

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
5. De garantie geldt niet indien:

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Opgestuurde devices dienen goed verpakt te worden opgestuurd. Eventuele schade tijdens verzending als gevolg van gebrekkige verpakking, kan niet worden verhaald.
3. De bij de device horende accessoires, zoals (maar niet uitsluitend) hoesjes, simkaarten, opladers en beschermglaasjes, dienen niet te worden meegestuurd. Wanneer deze wel worden meegestuurd, kan er niet gegarandeerd worden dat ze bewaard blijven.
4. Devices die tijdens de verzending kwijtraken, worden vergoed voor de vaste prijs geldig op het moment van aanmelden. Voorwaarden voor vergoeding zijn het vertoon van een afgiftebewijs (verzendlabel), het originele aankoopbewijs, een aangifte en geldige identificatie, ,overeenkomend met de aanmeldgegevens, bewijs dat de verkopen de rechtmatige eigenaar is, IMEI-nummer, fotos van het pakket voor zending.
Indien u het device retour wenst te ontvangen, kan er in de volgende gevallen €12,50 in rekening worden gebracht:

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Aansprakelijkheid bij verloren of beschadigde pakketten

Beschadigd pakket: De verkoper is zelf verantwoordelijk voor het deugdelijk verpakken van het product. Trade in is niet verantwoordelijk voor schade die is ontstaan binnen een ongeopende verpakking. De staat waarin Trade in het product aantreft bij het openen van de verpakking is de staat waarin Trade in het product zal beoordelen.

Verloren pakket: Als een zending binnen 10 dagen na ontvangst door de vervoerder niet bij Trade in is afgeleverd kan de verkoper Trade in hiervan op de hoogte brengen. Trade in zal dan een officieel onderzoek starten bij de vervoerder. Het kan tot 14 dagen duren voor de vervoerder met een uitslag van het onderzoek komt. Mocht het pakket door de vervoerder als verloren worden beschouwd zal Trade in de kosten gaan verhalen op zijn verzekering. Om dit te kunnen doen heeft Trade in de volgende informatie en documenten nodig van de Verkoper:

Met deze informatie kan de verzekering met zekerheid vaststellen dat de verkoper geen enkele blaam treft in zijn/haar handelen en dat de verkoper de rechtmatige eigenaar is van het product dat verloren is geraakt. Afronding van het verhalen van de kosten op de verzekering kan tot 30 dagen in beslag nemen. De verkoper zal het bedrag binnen deze 30 dagen vergoed krijgen op het rekeningnummer dat is doorgegeven bij het aanmelden van het product. Wanneer de verkoper de documenten niet (volledig) kan aanleveren is de verzekering (en daarmee ook Trade in) gerechtigd de claim af te wijzen.

Artikel 13 - Betaling

1. Uitbetaling geschiedt binnen 1 werkdag. Indien er een aangepast bod is gedaan, geschied uitbetaling binnen 1 werkdag na acceptatie van het aangepaste bod.
2. Wanneer de betaling is uitgevoerd, is de koop definitief en is het niet meer mogelijk het device retour te ontvangen.

Artikel 14 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Webwinkel is momenteel niet aangesloten bij een keurmerk met geschillencommissie.
6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Onze beoordelingen